EROTICA 2022

Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.

The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

Festiwale w sieci

Kina zostały 7 listopada zamknięte, ale mnóstwo atrakcyjnych filmowych i festiwalowych wydarzeń przeniosło się do Internetu.

Aktualności

Nagrody 20. NH i 11. AFF

Nagrody 20. NH i 11. AFF

Jury 20. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty przyznało Grand Prix "Metamorfozie ptaków" (A metamorfose dos pássaros) w reżyserii Catariny Vasconcelos. Ten sam film nagrodziła nowohoryzontowa publiczność. Jury postanowiło przyznać także wyróżnienie dla...

czytaj dalej
Spotkania na EnergaCamerimage

Spotkania na EnergaCamerimage

15 minut z George'em Clooneyem w ramach tegorocznej odsłony EnergaCamerimage. To już pojutrze! Festiwal rozpocznie się w sobotę 14 listopada, karty wstępu można kupić w internecie, ale spotkania będą otwarte dla publiczności i dostępne na Facebooku. W sobotę odbędzie...

czytaj dalej
4 nominacje do EFA dla „Bożego Ciała”.

4 nominacje do EFA dla „Bożego Ciała”.

„Boże Ciało" nominowane do Europejskiej Nagrody Filmowej! Film nominowano w kategoriach film roku, reżyseria (Jan Komasa), scenariusz (Mateusz Pacewicz) i główna rola męska (Bartosz Bielenia). W kategorii reżyserskiej oprócz Jana Komasy nominowana jest też m.in....

czytaj dalej

Recenzje filmów

EROTICA 2022

EROTICA 2022

Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.

czytaj dalej
The Crown 4

The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

czytaj dalej
Tylko zwierzęta nie błądzą

Tylko zwierzęta nie błądzą

To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Obraz pożądania

Obraz pożądania

Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki. – pisze Bartosz Żurawiecki

czytaj dalej
Kwiat szczęścia

Kwiat szczęścia

Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.

czytaj dalej
My dwie

My dwie

„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.

czytaj dalej

Najnowszy numer

Prenumerata

Nagrody Kina

Nasze książki

English issue

O nas

Newsletter

1 + 13 =

Recenzje filmów

EROTICA 2022

EROTICA 2022

Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.

czytaj dalej
The Crown 4

The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

czytaj dalej
Tylko zwierzęta nie błądzą

Tylko zwierzęta nie błądzą

To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Obraz pożądania

Obraz pożądania

Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki. – pisze Bartosz Żurawiecki

czytaj dalej
Kwiat szczęścia

Kwiat szczęścia

Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.

czytaj dalej
My dwie

My dwie

„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.

czytaj dalej
Skip to content