The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

Festiwale w sieci

Kina zostały 7 listopada zamknięte, ale mnóstwo atrakcyjnych filmowych i festiwalowych wydarzeń przeniosło się do Internetu.

Kwiat szczęścia

Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.

Aktualności

Przeźrocza Festiwal Filmowy

Przeźrocza Festiwal Filmowy

Festiwal Przeźrocza od jutra do 8.11 online na mojeekino.pl. A jutro i pojutrze również pokazy w kinie Orzeł w Bydgoszczy. A tak na imprezę zapraszają organizatorzy: PRZEŹROCZA 2020Bliżej kina, bliżej siebiePrzeźrocza Festiwal Filmowy...

czytaj dalej
Cinemaforum bezpłatnie online

Cinemaforum bezpłatnie online

Dziś rozpoczyna się CINEMAFORUM - 19. Międzynarodowe Forum Filmów Krótkometrażowych prezentujące krótkie filmy z całego świata. 19. edycja festiwalu odbędzie się w dniach 4-8 listopada 2020 r. w formule online na platformie mojeekino.pl. Dostęp do filmów jest...

czytaj dalej
Platynowe Koziołki 2020

Platynowe Koziołki 2020

Znani są już laureaci PLATYNOWYCH KOZIOŁKÓW - najważniejszej nagrody 38. festiwalu Ale Kino! To szczególne wyróżnienie trafi tym razem do firmy produkcyjnej BosBros z Amsterdamu. Festiwal Ale Kino! odbędzie się w tym roku w internecie w dniach 29 listopada - 6...

czytaj dalej
Ukraina! 5. Festiwal Filmowy

Ukraina! 5. Festiwal Filmowy

Laureatami nagród publiczności Ukraina! 5. Festiwal Filmowy są: w kategorii najlepszy film fabularny - "U311 Czerkasy" Черкаси фільм / Cherkasy film w kategorii najlepszy film dokumentalny - "Ziemia jest niebieska jak pomarańcza" / The Earth Is Blue As an Orange Oba...

czytaj dalej

Recenzje filmów

Sekret Bogini Fortuny

Sekret Bogini Fortuny

Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.

czytaj dalej
Szarlatan

Szarlatan

„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.

czytaj dalej
Gniazdo

Gniazdo

Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Skandal. Ewenement Molesty

Skandal. Ewenement Molesty

W przeciwieństwie do Ameryki, gdzie rap był narzędziem równouprawnienia mniejszości etnicznych w tzw. kulturze ulicy, w Polsce ten dynamiczny i nie przebierający w słowach gatunek stał się wyrazem protestu przeciwko kapitalizmowi – pisze Konrad J. Zarębski.

czytaj dalej
Może pora z tym skończyć

Może pora z tym skończyć

Kaufman mierzy się z fantazmatem Proustowskiej magdalenki, poddając badaniu co wrażliwsze rejony pamięci swojego polifonicznego bohatera. Próba odwrócenia nieodwracalnego poprzez kompulsywne przeżywanie przeszłości świadczy z jednej strony o rozbuchanej wyobraźni bohatera, z drugiej – o całej gamie jego problemów psychicznych – pisze Bartosz Szarek.

czytaj dalej

Najnowszy numer

Prenumerata

Nagrody Kina

Nasze książki

English issue

O nas

Newsletter

8 + 13 =

Recenzje filmów

Sekret Bogini Fortuny

Sekret Bogini Fortuny

Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.

czytaj dalej
Szarlatan

Szarlatan

„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.

czytaj dalej
Gniazdo

Gniazdo

Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Skandal. Ewenement Molesty

Skandal. Ewenement Molesty

W przeciwieństwie do Ameryki, gdzie rap był narzędziem równouprawnienia mniejszości etnicznych w tzw. kulturze ulicy, w Polsce ten dynamiczny i nie przebierający w słowach gatunek stał się wyrazem protestu przeciwko kapitalizmowi – pisze Konrad J. Zarębski.

czytaj dalej
Może pora z tym skończyć

Może pora z tym skończyć

Kaufman mierzy się z fantazmatem Proustowskiej magdalenki, poddając badaniu co wrażliwsze rejony pamięci swojego polifonicznego bohatera. Próba odwrócenia nieodwracalnego poprzez kompulsywne przeżywanie przeszłości świadczy z jednej strony o rozbuchanej wyobraźni bohatera, z drugiej – o całej gamie jego problemów psychicznych – pisze Bartosz Szarek.

czytaj dalej
Skip to content