Tylko zwierzęta nie błądzą

To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.

Dziesiątka KINA 2020

42 krytyczek i krytyków zaproszonych przez nas do głosowania wybrało najlepsze filmy 2020 roku. Nr 1 w naszym podsumowaniu to brawurowy debiut Ladja Ly czyli „Nędznicy”.

Nigdy, rzadko, czasem, zawsze

Eliza Hittman nakręciła film wybitny – udało jej się opowiedzieć historię szczególną, a zarazem uniwersalną – pisze Adriana Prodeus.

Aktualności

Gdynia 2020

Gdynia 2020

To miało być nowe otwarcie dla festiwalu w Gdyni, gdzie jak w soczewce widać sukcesy i problemy polskiej branży filmowej. Ale pandemia pokrzyżowała plany organizatorów – dzisiaj rozpoczął się 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, tym razem zamknięty dla publiczności.

czytaj dalej
20. WATCH DOCS

20. WATCH DOCS

Jeden z najstarszych i największych festiwali filmów o prawach człowieka na świecie tym razem odbędzie się wyłącznie on-line. Od 4 do 13 grudnia, na platformie mojeekino.pl, będziemy mogli zobaczyć najważniejsze i najnowsze dokumenty składające się na program 20. edycji Festiwalu.

czytaj dalej
Splat!FilmFest 2020

Splat!FilmFest 2020

W dniach od 1 do 14 grudnia potrwa internetowa odsłona 6. SPLAT FILM FEST International Fantastic Film Festival. To największy w Polsce festiwal nowego kina grozy, fantastyki, kina gatunkowego i bezkompromisowego kina arthousowego.

czytaj dalej

Recenzje filmów

Mank

Mank

Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Erotica 2022

Erotica 2022

Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.

czytaj dalej
The Crown 4

The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

czytaj dalej
Życie przed sobą

Życie przed sobą

Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej
Obraz pożądania

Obraz pożądania

Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej

Najnowszy numer

Prenumerata

Zobacz koniecznie

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Nagrody Kina

Nasze książki

English issue

O nas

Newsletter

7 + 11 =

Recenzje filmów

Mank

Mank

Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Erotica 2022

Erotica 2022

Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.

czytaj dalej
The Crown 4

The Crown 4

W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.

czytaj dalej
Życie przed sobą

Życie przed sobą

Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej
Obraz pożądania

Obraz pożądania

Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej
Skip to content