Aktualności
Żubroffka Best Of
2 i 3 grudnia można obejrzeć online najlepsze filmy 14. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA.
20. WATCH DOCS
Jeden z najstarszych i największych festiwali filmów o prawach człowieka na świecie tym razem odbędzie się wyłącznie on-line. Od 4 do 13 grudnia, na platformie mojeekino.pl, będziemy mogli zobaczyć najważniejsze i najnowsze dokumenty składające się na program 20. edycji Festiwalu.
5. Festiwal ArteKino
5. Festiwal ArteKino pokazuje 10 wybranych filmów pełnometrażowych z całej Europy, w większości produkcje z 2019 i 2020 roku.
Splat!FilmFest 2020
W dniach od 1 do 14 grudnia potrwa internetowa odsłona 6. SPLAT FILM FEST International Fantastic Film Festival. To największy w Polsce festiwal nowego kina grozy, fantastyki, kina gatunkowego i bezkompromisowego kina arthousowego.
Jurorzy festiwalu w Gdyni
Już za tydzień 8 grudnia rozpoczyna się 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Znane są już nazwiska jurorów.
Ale Kino 2020
29 listopada startuje 38. Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Grand Prix Komeda 2020
9. Grand Prix Komeda w dniach 27 i 28 listopada zaprasza na kilka wydarzeń, które odbywają się online.
Etiuda & Anima
Do 22 listopada trwa 27. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda&Anima online.
Recenzje filmów
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.
Szarlatan
„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.
Gniazdo
Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.
Szarlatan
„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.
Gniazdo
Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.