Prime Time

Sebastian przypomina Jokera z filmu Todda Philipsa i inne figury współczesnego męskiego gniewu. „Prime Time”, umieszczając tę bardzo współczesną figurę już w 1999 roku, pokazuje, że nie ma żadnego złotego wieku, ery niewinności – sprzed internetu, mediów społecznościowych, plemiennej polityczności – pisze Jakub Majmurek.

Zabij to i wyjedź z tego miasta

„Zabij to i wyjedź z tego miasta” jest opowieścią wielopiętrową. Można ją postrzegać jako sentymentalno-rozliczeniową podróż artysty do arkadii dzieciństwa, czyli peerelowskiej siermiężnej Łodzi, ale można i na bardziej ponadczasowym poziomie – pisze Jerzy Armata.

Sound of Metal

Debiut fabularny Dariusa Mardera, jest właśnie takimi przypadkiem. To wspaniały film o poszukiwaniu sensu w okruchach bezpowrotnie utraconego życia. Swoisty antyspektakl, w którym nie ma miejsca na ckliwości – pisze Bartosz Szarek.

Aktualności

Gdynia 2020

Gdynia 2020

To miało być nowe otwarcie dla festiwalu w Gdyni, gdzie jak w soczewce widać sukcesy i problemy polskiej branży filmowej. Ale pandemia pokrzyżowała plany organizatorów – dzisiaj rozpoczął się 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, tym razem zamknięty dla publiczności.

czytaj dalej
20. WATCH DOCS

20. WATCH DOCS

Jeden z najstarszych i największych festiwali filmów o prawach człowieka na świecie tym razem odbędzie się wyłącznie on-line. Od 4 do 13 grudnia, na platformie mojeekino.pl, będziemy mogli zobaczyć najważniejsze i najnowsze dokumenty składające się na program 20. edycji Festiwalu.

czytaj dalej

Recenzje filmów

Sound of Metal

Sound of Metal

Debiut fabularny Dariusa Mardera, jest właśnie takimi przypadkiem. To wspaniały film o poszukiwaniu sensu w okruchach bezpowrotnie utraconego życia. Swoisty antyspektakl, w którym nie ma miejsca na ckliwości – pisze Bartosz Szarek.

czytaj dalej
Słudzy

Słudzy

Odłożyłbym na bok dość stereotypową fabułę i rozpatrywał konsekwentnie ponury klimat „Sług” w kategoriach polemiki estetycznej z idyllicznością i łagodnym humorem, z których słynęło kino czechosłowackie – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej
Obiecująca. Młoda. Kobieta.

Obiecująca. Młoda. Kobieta.

Pod eksploatacyjnym płaszczykiem „Obiecująca. Młoda. Kobieta.” nie jest filmem o zemście, ale o krzywdzie, której nie dałoby się zmyć, nawet gdyby bohaterka wykastrowała i poćwiartowała wszystkich oprawców świata – pisze Grzegorz Fortuna Jr.

czytaj dalej
Ściana cieni

Ściana cieni

Kubarska uwalnia się od balastu, który dotąd przywoziła w góry ze sobą. Jest tu widocznie tak długo, że nie nakłada na Himalaje już więcej żadnych założeń. Po prostu jest obecna i przygląda się temu, co zastała – pisze Adriana Prodeus.

czytaj dalej
Palm Springs

Palm Springs

Film przypomina brudnopisowy zbiór falstartów, ale naprawdę ma misterną strukturę i wystudiowany rytm, w tym samym stopniu wariacki, co transowy – pisze Piotr Mirski.

czytaj dalej
Tylko zwierzęta nie błądzą

Tylko zwierzęta nie błądzą

To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej

Najnowszy numer

Prenumerata

Zobacz koniecznie

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Nagrody Kina

Nasze książki

English issue

O nas

Newsletter

8 + 4 =

Recenzje filmów

Sound of Metal

Sound of Metal

Debiut fabularny Dariusa Mardera, jest właśnie takimi przypadkiem. To wspaniały film o poszukiwaniu sensu w okruchach bezpowrotnie utraconego życia. Swoisty antyspektakl, w którym nie ma miejsca na ckliwości – pisze Bartosz Szarek.

czytaj dalej
Słudzy

Słudzy

Odłożyłbym na bok dość stereotypową fabułę i rozpatrywał konsekwentnie ponury klimat „Sług” w kategoriach polemiki estetycznej z idyllicznością i łagodnym humorem, z których słynęło kino czechosłowackie – pisze Bartosz Żurawiecki.

czytaj dalej
Obiecująca. Młoda. Kobieta.

Obiecująca. Młoda. Kobieta.

Pod eksploatacyjnym płaszczykiem „Obiecująca. Młoda. Kobieta.” nie jest filmem o zemście, ale o krzywdzie, której nie dałoby się zmyć, nawet gdyby bohaterka wykastrowała i poćwiartowała wszystkich oprawców świata – pisze Grzegorz Fortuna Jr.

czytaj dalej
Ściana cieni

Ściana cieni

Kubarska uwalnia się od balastu, który dotąd przywoziła w góry ze sobą. Jest tu widocznie tak długo, że nie nakłada na Himalaje już więcej żadnych założeń. Po prostu jest obecna i przygląda się temu, co zastała – pisze Adriana Prodeus.

czytaj dalej
Palm Springs

Palm Springs

Film przypomina brudnopisowy zbiór falstartów, ale naprawdę ma misterną strukturę i wystudiowany rytm, w tym samym stopniu wariacki, co transowy – pisze Piotr Mirski.

czytaj dalej
Tylko zwierzęta nie błądzą

Tylko zwierzęta nie błądzą

To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.

czytaj dalej
Skip to content