Aktualności
Splat!FilmFest 2020
W dniach od 1 do 14 grudnia potrwa internetowa odsłona 6. SPLAT FILM FEST International Fantastic Film Festival. To największy w Polsce festiwal nowego kina grozy, fantastyki, kina gatunkowego i bezkompromisowego kina arthousowego.
Jurorzy festiwalu w Gdyni
Już za tydzień 8 grudnia rozpoczyna się 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Znane są już nazwiska jurorów.
Ale Kino 2020
29 listopada startuje 38. Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Grand Prix Komeda 2020
9. Grand Prix Komeda w dniach 27 i 28 listopada zaprasza na kilka wydarzeń, które odbywają się online.
Etiuda & Anima
Do 22 listopada trwa 27. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda&Anima online.
Nagrody 20. NH i 11. AFF
Jury 20. MFF Nowe Horyzonty przyznało Grand Prix “Metamorfozie ptaków” (A metamorfose dos pássaros) Catariny Vasconcelos.
Spotkania na EnergaCamerimage
15 minut z George’em Clooneyem w ramach tegorocznej odsłony EnergaCamerimage.
Splat Film Festival 2020
Organizatorzy 6. Splat!FilmFest zaprezentowali oficjalny plakat wydarzenia oraz pierwsze tytuły, które można będzie obejrzeć w trakcie imprezy.
Recenzje filmów
Helmut Newton. Piękno i bestia
Ze zgrabnie zmontowanego materiału wyłania się nieco hagiograficzny portret odważnego, wywrotowego, rewolucyjnego, kontrowersyjnego, no i oczywiście wpływowego artysty, którego oddziaływania na świat mody i postrzeganie kobiecej seksualności nie sposób przecenić – pisze Jaga Kolawa.
Skłodowska
W przeciwieństwie właściwie do wszystkich poprzednich biograficznych filmów o Marii Curie mamy wreszcie wrażenie, że obcujemy z pełną sprzeczności osobowością, a nie z mozolnie ożywianym i pracowicie humanizowanym pomnikiem – pisze Tomasz Jopkiewicz.
Nigdy, rzadko, czasem, zawsze
Eliza Hittman nakręciła film wybitny – udało jej się opowiedzieć historię szczególną, a zarazem uniwersalną – pisze Adriana Prodeus.
Mank
Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.
Erotica 2022
Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.
The Crown 4
W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Helmut Newton. Piękno i bestia
Ze zgrabnie zmontowanego materiału wyłania się nieco hagiograficzny portret odważnego, wywrotowego, rewolucyjnego, kontrowersyjnego, no i oczywiście wpływowego artysty, którego oddziaływania na świat mody i postrzeganie kobiecej seksualności nie sposób przecenić – pisze Jaga Kolawa.
Skłodowska
W przeciwieństwie właściwie do wszystkich poprzednich biograficznych filmów o Marii Curie mamy wreszcie wrażenie, że obcujemy z pełną sprzeczności osobowością, a nie z mozolnie ożywianym i pracowicie humanizowanym pomnikiem – pisze Tomasz Jopkiewicz.
Nigdy, rzadko, czasem, zawsze
Eliza Hittman nakręciła film wybitny – udało jej się opowiedzieć historię szczególną, a zarazem uniwersalną – pisze Adriana Prodeus.
Mank
Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.
Erotica 2022
Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.
The Crown 4
W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.