Aktualności
4 nominacje do EFA dla “Bożego Ciała”.
„Boże Ciało” nominowane do Europejskiej Nagrody Filmowej! Film nominowano w kategoriach film roku, reżyseria (Jan Komasa), scenariusz (Mateusz Pacewicz) i główna rola męska (Bartosz Bielenia).
Festiwale w sieci
Kina zostały 7 listopada zamknięte, ale mnóstwo atrakcyjnych filmowych i festiwalowych wydarzeń przeniosło się do Internetu.
Przeźrocza Festiwal Filmowy
Festiwal Przeźrocza od 5.11 do 8.11 online na mojeekino.pl.
Kina ponownie zamknięte
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem polskiego rządu od soboty 7 listopada do 29 listopada zostają zamknięte wszystkie placówki kulturalne, w tym kina i teatry.
Cinemaforum bezpłatnie online
Dziś rozpoczyna się CINEMAFORUM – 19. Międzynarodowe Forum Filmów Krótkometrażowych prezentujące krótkie filmy z całego świata.
Platynowe Koziołki 2020
Znani są już laureaci PLATYNOWYCH KOZIOŁKÓW – najważniejszej nagrody 38. festiwalu Ale Kino! To szczególne wyróżnienie trafi tym razem do firmy produkcyjnej BosBros z Amsterdamu.
Ukraina! 5. Festiwal Filmowy
Laureatami nagród publiczności Ukraina! 5. Festiwal Filmowy są “U311 Czerkasy” i “Ziemia jest niebieska jak pomarańcza”.
Nagroda Cinéfondation dla Yelyzavety Pysmak
Film “Ja i moja gruba dupa” Yelyzavety Pysmak ze Szkoły Filmowej w Łodzi zdobył drugą nagrodą konkursu Cinéfondation.
Recenzje filmów
Życie przed sobą
Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści – pisze Bartosz Żurawiecki.
Obraz pożądania
Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki – pisze Bartosz Żurawiecki.
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Życie przed sobą
Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści – pisze Bartosz Żurawiecki.
Obraz pożądania
Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki – pisze Bartosz Żurawiecki.
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.