Aktualności
Webinarium KIPA
Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych zaprasza na Webinarium „Rejestracja umów zlecenie / umów o dzieło w 2021”.
AfryKamera 2020
15. AfryKamera online w całej Polsce.
VOD.MDAG.PL
Firma Against Gravity uruchomiła własny serwis VOD.
Be Polar w Ninatece
Ninateka zaprasza na festiwal filmów z Północy.
Sputnik online
Trwa 14. Festiwal Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”. W tym roku impreza odbywa się online.
Gdynia 2020 – ranking
Prezentujemy podsumowanie konkursu głównego Festiwalu w Gdyni przygotowane przez redakcję Kina i naszych współpracowników.
Mistrzowie Kina Hiszpańskiego
W dniach 11-13 grudnia bezpłatnie na ninateka.pl 3. edycja Mistrzów Kina Hiszpańskiego.
Gdynia 2020
To miało być nowe otwarcie dla festiwalu w Gdyni, gdzie jak w soczewce widać sukcesy i problemy polskiej branży filmowej. Ale pandemia pokrzyżowała plany organizatorów – dzisiaj rozpoczął się 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, tym razem zamknięty dla publiczności.
Recenzje filmów
Mank
Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.
EROTICA 2022
Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.
The Crown 4
W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.
Życie przed sobą
Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści.
Tylko zwierzęta nie błądzą
To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.
Obraz pożądania
Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki. – pisze Bartosz Żurawiecki
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Mank
Film Finchera to gratka dla miłośników kina epoki studyjnej. Nie jest to jednak list miłosny do starego Hollywoodu, gdyż reżyser przyjmuje perspektywę rewizjonistyczną. Przygląda się Miastu Grzechu może nie tyle ze wstrętem, co ze zrozumiałym sceptycyzmem – pisze Rafał Glapiak.
EROTICA 2022
Antyutopie z kobietami w roli głównej – w kostiumie retro, science-fiction, w stroju Ewy. Nową polską produkcję Netfliksa recenzuje pięć naszych autorek.
The Crown 4
W prywatnych losach bohaterek czwartego sezonu „The Crown”, bodaj najlepszego w historii serii, przegląda się historia przemian obyczajowych, społecznych i politycznych przełomu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia – pisze Iwona Cegiełkówna.
Życie przed sobą
Ponti i jego scenarzyści przenieśli akcję do współczesnych Włoch (zdjęcia kręcono w Bari), a z Momo uczynili urodzonego w Senegalu ulicznego złodziejaszka. Ta aktualizacja nie byłaby przecież niczym zdrożnym, gdyby nie to, że przy okazji twórcy zamordowali ducha opowieści.
Tylko zwierzęta nie błądzą
To trzymający w napięciu, wciągający i bardzo odważny thriller o rządzonych przez przypadek ludziach, którzy – w przeciwieństwie do tytułowych zwierząt – błądzą, i to co niemiara – pisze Rafał Glapiak.
Obraz pożądania
Trudno pozbyć się wrażenia déjà vu. Film powtarza to, co nie od dziś wiadomo: sztuka, czy raczej rynek sztuki bywa bardzo niebezpieczny, zwłaszcza gdy gra toczy się o milionowe stawki. – pisze Bartosz Żurawiecki