Dzieci z Favoriten

Ruth Beckermann system szkolny traktuje w swoim filmie specyficznie – jako narzędzie asymilacji. Takiej perspektywie sprzyja miejsce, w które weszła z kamerą. Favoriten to 10. dzielnica Wiednia, zamieszkana w dużej mierze przez imigrantów – pisze Michał Piepiórka.

Wielkie piękno

„Wielkie piętno” nieprzypadkowo zestawiane jest z dokonaniami Federico Felliniego, ma w sobie barokowy rozmach, ale pozbawione jest pychy i artystycznej arogancji. (…) Sorrentino, najważniejszy dziś twórca rodem z Italii, bez wątpienia umie odcisnąć na filmie własne piętno – pisze Piotr Czerkawski.

Nowe Horyzonty po raz 25.

25. Międzynarodowy Festiwal Filmowy BNP Paribas Nowe Horyzonty odbywa się
17-27 lipca we Wrocławiu, a do 3 sierpnia część programu dostępna będzie również online.

Recenzje filmów

W ukryciu

W ukryciu

Nie sposób nie wspomnieć o nieżyjącym już Michelu Blanc, grającym tu swoją ostatnią rolę. Był to zawsze aktor wszechstronny, który równie dobrze czuł się w komedii, jak w dramacie. Film mieszający te dwie tonacje był więc jakby stworzony dla niego i Blanc czuje się w nim jak ryba w wodzie – pisze Paweł Mossakowski.

czytaj dalej
Mizerykordia

Mizerykordia

Dla bohaterów filmu łaska to co najwyżej pozór maskujący wszechobecne zepsucie i zanik cnót. Czy może być coś silniejszego niż wiara, nadzieja i miłość? Guiraudie nie ma wątpliwości, że chodzi o pożądanie – pisze Wiktor Szymurski.

czytaj dalej
Perfect Days

Perfect Days

„Perfect Days” urzekają minimalizmem formy i pięknem zaklętym w najbardziej prozaiczne rytuały dnia. (…) W tej filmowej kronice ulotnych chwil łzy szczęścia mieszają się z powszednim smutkiem, a najmniejsze gesty urastają do rangi wielkiego piękna – pisze Daria Sienkiewicz.

czytaj dalej
Joika

Joika

„Joika”, choć momentami wpada na scenariuszowe mielizny, to zdecydowanie warte zobaczenia widowisko, które zachwyca wizualnie, trzyma w napięciu, a jednocześnie staje się krytyką państwa mającego, pomimo swojej antypatyczności, niepokojący urok – pisze Franciszek Drąg.

czytaj dalej
Rojst. Millenium

Rojst. Millenium

„Rojst. Millenium” uwodzi – pomysłami fabularnymi, świetną obsadą, estetyką, wyborami muzycznymi, rymami z poprzednimi częściami. Widać ogrom pracy produkcyjnej, który został włożony w ten serial (…). Gdy jednak entuzjazm pierwszej projekcji opada, na światło dzienne wychodzą też pewne niedociągnięcia – pisze Ola Salwa.

czytaj dalej
Kobieta z…

Kobieta z…

Siłą kina Szumowskiej i Englerta często bywa casting i tym razem trudno wyobrazić sobie główną postać zagraną lepiej niż robi to Małgorzata Hajewska-Krzysztofik. Gra symfonię powstrzymywanych emocji. Spektrum płci w jej wydaniu zyskuje całkiem nowy wymiar – pisze Adriana Prodeus.

czytaj dalej

Aktualności

26. Przegląd Filmowy Kino na Granicy

26. Przegląd Filmowy Kino na Granicy

Na program tegorocznego Kina na Granicy, oprócz prezentacji nowego kina tego regionu Europy, tradycyjnie złożą się też sekcje tematyczne i retrospektywy – o dwóch z nich, prezentacjach dorobku reżysera Janusza Majewskiego i aktora Mariana Dziędziela piszemy w „Kinie” nr 4/24.

czytaj dalej
XXI Węgiel Film Festival

XXI Węgiel Film Festival

Wydarzenie dla studentów szkół filmowych i innych młodych polskich filmowców. Przez cztery dni w Katowicach pokazane zostanie ponad 20 krótkometrażowych produkcji z różnych zakątków świata.

czytaj dalej
12. Script Fiesta

12. Script Fiesta

Script Fiesta to nie tylko cztery dni bezpłatnych projekcji filmowych, paneli dyskusyjnych i wykładów mistrzowskich, ale przede wszystkim dwa konkursy scenariuszowe.

czytaj dalej
Skip to content