Aktualności
Ale Kino 2020
29 listopada startuje 38. Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!
Grand Prix Komeda 2020
9. Grand Prix Komeda w dniach 27 i 28 listopada zaprasza na kilka wydarzeń, które odbywają się online.
Etiuda & Anima
Do 22 listopada trwa 27. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda&Anima online.
Nagrody 20. NH i 11. AFF
Jury 20. MFF Nowe Horyzonty przyznało Grand Prix “Metamorfozie ptaków” (A metamorfose dos pássaros) Catariny Vasconcelos.
Spotkania na EnergaCamerimage
15 minut z George’em Clooneyem w ramach tegorocznej odsłony EnergaCamerimage.
Splat Film Festival 2020
Organizatorzy 6. Splat!FilmFest zaprezentowali oficjalny plakat wydarzenia oraz pierwsze tytuły, które można będzie obejrzeć w trakcie imprezy.
4 nominacje do EFA dla “Bożego Ciała”.
„Boże Ciało” nominowane do Europejskiej Nagrody Filmowej! Film nominowano w kategoriach film roku, reżyseria (Jan Komasa), scenariusz (Mateusz Pacewicz) i główna rola męska (Bartosz Bielenia).
Festiwale w sieci
Kina zostały 7 listopada zamknięte, ale mnóstwo atrakcyjnych filmowych i festiwalowych wydarzeń przeniosło się do Internetu.
Recenzje filmów
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.
Szarlatan
„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.
Gniazdo
Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Kwiat szczęścia
Nastrój grozy w filmie Hausner narasta bardzo powoli. Do pewnego momentu nie wiadomo czy roślina rzeczywiście próbuje zawładnąć stwórcą, czy to tylko przywidzenia nerwowych pracowników – pisze Joanna Ostrowska.
My dwie
„My dwie” to imponująco zrealizowany kameralny dramat rozpisany na kilka bohaterek, dwa mieszkania i jedną tajemnicę – pisze Michał Piepiórka.
Za wcześnie
Drugi film reżysera mógłby posłużyć za idealny przykład współczesnego amerykańskiego niezależnego kina sundance’owego. Dziełu Greena jest zresztą blisko do tradycji wyznaczonej przez Johna Cassevetesa – pisze Marek S. Bochniarz.
Sekret Bogini Fortuny
Ten film to nie „Ból i blask” Pedra Almodóvara, nie udało się za pomocą dawnych chwytów uzyskać stylowego efektu. Bo ani Ozpetek nie jest jeszcze w tym wieku, co Almodóvar, ani nie stworzył tak spójnego imaginarium, żeby bez końca cytować samego siebie – pisze Adriana Prodeus.
Szarlatan
„Szarlatana” można oglądać jak opowieść o życiu wielkiego artysty. Choć sztuką, jaką uprawia bohater, jest próba opanowania sił drzemiących w naturze. To portret geniusza, jego wzlotu i upadku, wielowymiarowy, pozbawiony łatwych sądów i stereotypów. – pisze Jakub Demiańczuk.
Gniazdo
Durkin nie spieszył się z realizacją nowego obrazu; podobnie niespieszny jest ten film. Powoli na pięknej rodzinnej fasadzie zaczynają się pojawiać rysy i pęknięcia, przez które do żywego organizmu wdaje się infekcja – pisze Rafał Glapiak.