Aktualności
Obras Maestras 2021
Od 9 do 19 grudnia w Warszawie, Krakowie i online można oglądać klasyczne dzieła kina hiszpańskiego.
7. Splat!FilmFest
Od 6 aż do 19 grudnia w święcie kina gatunkowego można uczestniczyć w przestrzeni wirtualnej.
Ale Kino! 2021
39. Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino! odbędzie się w dniach 5-12 grudnia w całości online.
15. Sputnik nad Polską
Festiwal Sputnik odbędzie się w tym roku w wersji hybrydowej. Pokazy kinowe w Warszawie zaplanowano w dniach 18-28 listopada, a od 1 do 9 grudnia festiwalowe tytuły dostępne będą online.
Etiuda & Anima 2021
28. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda & Anima odbędzie się
16-21 listopada w Krakowie i online.
EnergaCAMERIMAGE 2021
W dniach 13-20 listopada w Toruniu odbędzie się 29. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych EnergaCAMERIMAGE.
Nominacje
Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego – nominacje 2020/2021.
Old Film Festival 2021
Festiwal poświęcony historycznym, prywatnym zbiorom filmów na wąskich taśmach filmowych odbywa się w Bydgoszczy w dniach 7-10 października.
Recenzje filmów
Red Rocket
Trudno stwierdzić, czym tak naprawdę jest „Red Rocket” – komedią ludzką czy dramatem? Przepuszczając filmową rzeczywistość przez filtr różowych okularów głównego bohatera, Baker nadaje obrazowi niewymuszoną lekkość i naturalność – pisze Daria Sienkiewicz.
Najgorszy człowiek na świecie
To najlepszy film Joachima Triera. Dwugodzinna opowieść jest precyzyjnie napisana, wspaniale zagrana i zmysłowo sfilmowana przez Kaspera Tuxena. Daje sporo satysfakcji i aż się dziwię, że polska premiera nie została zaplanowana na walentynki – pisze Marek S. Bochniarz.
Córka
„Córka” w żadnym momencie nie hołduje najprostszym strategiom antypatriarchalnego buntu, ale ma w sobie więcej mocy niż najgorętsze korpofeministyczne tytuły – pisze Igor Kierkosz.
Titane
„Titane” to nie jest film, przy którym można komuś życzyć miłego seansu. Julia Ducournau zaprasza na filmową jazdę bez trzymanki – pisze Barbara Kosecka.
Licorice Pizza
Andreson swoim filmem wyraża wdzięczność, że medium kina istnieje i wciąż można do niego nawiązywać, bawić się nim i na nowo kreować przyjemność. Pokazuje bohaterów, którym śpieszy się żyć, więc nie tracą czasu na chodzenie. Boją się, że nie zdążą się załapać, boją się, że stracą swoją szansę – pisze Adriana Prodeus.
Moje wspaniałe życie
„Grzegorzek potrafi celebrować życie – cieszyć się nim, ale równocześnie je bezwzględnie obnażać, kibicując przy tym swoim bohaterom, którzy nieporadnie bo nieporadnie, ale po swojemu prą do przodu. Czy nie tego właśnie najbardziej potrzebujemy? Potwierdzenia, że żadne życie nie jest wspaniałe? Dzięki temu może w końcu zauważymy, że to nasze jest nawet całkiem znośne” – pisze Michał Piepiórka.
Najnowszy numer
Prenumerata
Zobacz koniecznie
Nagrody Kina
Nasze książki
English issue
O nas
Newsletter
Recenzje filmów
Red Rocket
Trudno stwierdzić, czym tak naprawdę jest „Red Rocket” – komedią ludzką czy dramatem? Przepuszczając filmową rzeczywistość przez filtr różowych okularów głównego bohatera, Baker nadaje obrazowi niewymuszoną lekkość i naturalność – pisze Daria Sienkiewicz.
Najgorszy człowiek na świecie
To najlepszy film Joachima Triera. Dwugodzinna opowieść jest precyzyjnie napisana, wspaniale zagrana i zmysłowo sfilmowana przez Kaspera Tuxena. Daje sporo satysfakcji i aż się dziwię, że polska premiera nie została zaplanowana na walentynki – pisze Marek S. Bochniarz.
Córka
„Córka” w żadnym momencie nie hołduje najprostszym strategiom antypatriarchalnego buntu, ale ma w sobie więcej mocy niż najgorętsze korpofeministyczne tytuły – pisze Igor Kierkosz.
Titane
„Titane” to nie jest film, przy którym można komuś życzyć miłego seansu. Julia Ducournau zaprasza na filmową jazdę bez trzymanki – pisze Barbara Kosecka.
Licorice Pizza
Andreson swoim filmem wyraża wdzięczność, że medium kina istnieje i wciąż można do niego nawiązywać, bawić się nim i na nowo kreować przyjemność. Pokazuje bohaterów, którym śpieszy się żyć, więc nie tracą czasu na chodzenie. Boją się, że nie zdążą się załapać, boją się, że stracą swoją szansę – pisze Adriana Prodeus.
Moje wspaniałe życie
„Grzegorzek potrafi celebrować życie – cieszyć się nim, ale równocześnie je bezwzględnie obnażać, kibicując przy tym swoim bohaterom, którzy nieporadnie bo nieporadnie, ale po swojemu prą do przodu. Czy nie tego właśnie najbardziej potrzebujemy? Potwierdzenia, że żadne życie nie jest wspaniałe? Dzięki temu może w końcu zauważymy, że to nasze jest nawet całkiem znośne” – pisze Michał Piepiórka.